adhoc strony internetowe

Skuteczne metody aby pozyskać Klienta

Jak skutecznie pozyskać Klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę, zajmujesz się marketingiem lub po prostu chcesz aby Twoja firma zaczęła zarabiać to wiesz jak ważne jest dla Ciebie skuteczne pozyskiwanie Klientów. Skuteczne i generujące konwersje działania są ważne dla każdej branży. W obecnych czasach nie można stawiać na pojedynczy kanał dotarcia do Klienta, ponieważ w dobie nowych mediów, internetu i ciągłych zmian zachowania konsumentów również zmieniają się metody generowania nowych Leadów.

 

Czym jest Lead?

Wprost mówiąc to Osoba lub Firma, która wykazała zainteresowanie Twoją Marką i dokonała konkretnego działania np. zakupowego, kontaktowego lub wygenerowała proces sprzedażowy w Twojej Firmie.

adhoc klienci

A jak pozyskać wartościowy Lead i skąd one się biorą?

Jest kilka podstawowych metod do generowania Leadów, które przedstawimy poniżej. Skąd się biorą? Według badań i ocen marketerów największa ilość wygenerowanych wartościowych Leadów pochodzi z wielu źródeł. Leady najbardziej przekładające się na sprzedaż generowane są procesowo poprzez social media, odpowiednie CTA (Call To Action), email marketing czy marketing tradycyjny. Najważniejsza jest Twoja obecność w internecie bo tutaj generuje się największą sprzedaż i ruch Twoich potencjalnych Klientów.

A skąd się biorą Leady w internecie?

Poprzez Twoją stronę internetową. Odpowiednie ukierunkowanie działania konwersji, nadanie celów sprzedażowych oraz stworzenie wizualnego, atrakcyjnego contentu daje możliwości wprost dotarcia do Klienta.

Aby Klienci dotarli na Twoją stronę można zastosować

  • kampanie AdWords – reklamy sponsorowane w wynikach Google,
  • działania pozycjonowania domeny,
  • ustawienie odpowiedniego tytułu strony,
  • ustawienie odpowiednich słów kluczowych,
  • dodanie firmy do odpowiednich katalogów firm,
  • uzyskanie jakościowych linków prowadzących do Twojej strony,
  • prowadzenie bloga Eksperckiego, który generuje wartościowy content i prowadzi do Twojej strony

 

A jeżeli dopiero zakładasz firmę?

Postaraj się aby Twoi Klienci zauważyli Twoją obecność w internecie. Pamiętaj, że stworzenie dobrze i sprawnie działającej strony to podstawa aby sprzedawać i dotrzeć do Klientów. Na początku ustal cele marketingowe, jak chcesz się wyróżniać, jakie hasło będzie reklamowało Twoją firmę i nada sens kampanii reklamowej Twojej Marki. Leady nie zaczną generować zysków od razu. Dla młodych Firm i Marek ważne jest wyróżnienie ale również stworzenie dobrze działającego mechanizmu wizerunkowego.

Pamiętaj o Social Media i założeniu konta społecznościowego. Nie ograniczaj się do pojedynczego kanału dotarcia do społeczności – Klientów.

 

Sprzedajesz usługi, pisz o nich, twórz wizerunek Ekspercki. Sprzedajesz produkty? Pokazuj je Światu tak aby Klienci ich pragnęli.

 

Korzystaj z Facebooka, Instagrama, Twittera… Wybierz odpowiedni dla Ciebie kanał promowania usług lub produktów. Klienci – Leady oczekują obecnie sprecyzowanych i wprost im zareklamowanych produktów. Dotrzyj do nich z ciekawym zdjęciem, atrakcyjnym hasłem, interesującym artykułem. Pozwól aby Klienci mogli Ciebie traktować jako Eksperta w Twojej branży co również może spowodować ich przywiązanie do Twojej Marki oraz produktu a w efekcie końcowych stworzyć konwersję sprzedażową i zysk dla Ciebie.

 

Bądź konsekwentny…

Tworzenie rozpoznawalnej Marki i pozyskanie wartościowych Leadów wygenerowane jest poprzez nałożone na siebie procesy sprzedażowe, promocyjne, reklamowe czy również wizerunkowe. Dbaj o udostępnianie systematycznie treści na Twoich kanałach społecznościowych. Eksperci mówią, że…

 

Firmy publikujące ponad 15 postów miesięcznie zdobywają 5 razy więcej ruchu na stronie.

 

Pamiętaj o…

Formularzach na stronie internetowej. Według badań user-experience konsumenci lubią klikać w przyciski i jeżeli nie muszą udostępniać tzw. wrażliwych danych to chętnie wypełniają formularze udostępnione na stronie. Nic nie działa lepiej jak pozyskanie Lead-u zainteresowanej osoby Twoim produktem. Dzięki pozyskiwanym danym jak np. adres e-mail możesz wprost zaoferować konkretną usługę lub promocje potencjalnemu Klientowi oferując mu np rabat % na rozpoczęcie współpracy.

Pamiętaj dodatkowo o:

  •  atrakcyjnej formie strony,
  • przejrzystym lay-outcie,
  • odpowiednio ustawionym celom konwersji ( przyciski CTA ),
  • podpięciu strony do Google Analitycs – sprawdzaj wyniki wyświetleń oraz źródła wizyt
  • wartościowym contencie – pisz i twórz oryginalne i atrakcyjne treści
  • widocznych rekomendacji Twojej firmy – pokaż opinie
  • czytelnej nawigacji – ustal gdzie Klient ma kliknąć i dokonać konwersji
  • podpięciu Twoich kanałów Social Media do strony www

 

A na koniec? Budowanie zaufania!

Klienci chcą być pewni wobec rzetelności, bezpieczeństwa i profesjonalizmu Twojej Firmy. Korzystaj z rekomendacji Twoich usług, udostępniaj komentarze i opinie tak aby potencjalni Klienci mogli zaufać Tobie i Twojej firmie. Korzystaj z znaków bezpieczeństwa, certyfikatów – najlepiej umieszczaj je w widocznym miejscu na stronie internetowej tak aby Klienci mogli je zauważyć.

Budowanie relacji z Klientami to budowanie długiego procesu zaufania. Nie ma najlepszej i najbardziej skutecznej metody pozyskiwania Klientów. Pamiętaj aby korzystać z różnych metod i kanałów dotarcia do Klienta jednocześnie. Testuj i szukaj nowych rozwiązań pamiętając o podstawach dobrego i skutecznego sprzedawania wizerunku i budowaniu zaufania Klientów.

Autor

Kosma Artur Lenar

Kosma Artur Lenar

CEO Agencja Interaktywnej ADHOC. Grafik i Art Director z ponad 10 letnim doświadczeniem w tworzeniu kampanii interaktywnych dla Firm i Marek.